28 Temmuz 2010 Çarşamba

Superman Doğuştan Gelen Hak



Herkesin bir ilk göz ağrısı vardır.Bu çizgiromanda benim koleksiyonumu başlatan nadide eser.Tabi daha önce bir sürü türkçe çizgiromanım olmuştu ama ilk cilt halinde yabancı çizgiromanım budur.Size onunla tanışmamıda anlatıyım üniversiteyi kazanmamın üzerinden 3 ay geçmiş ilk defa evden uzaklaşmışım yakın dostum mike İstanbulu kazanmış gelip geçerken uğruyorum ona.O sıralarda da yeni bir dükkan ismi öğrenmişim okuduğum çizgiromanlardan:Gerekli Şeyler.Sonunda bir şekilde onu ikna edip onun engin yön bulma duygsuna güvenerek keşfe çıkıyoruz dükkanı o zamanlarda gerekli şeyler şimdi ki gibi değil bildiğiniz göçebe kavimler gibi geziyor.Zaten ilk gidişimizde giremiyoruz pazar günü kapalı olduğundan.Ama oraya ilk adım attığım günü unutamıyorum.Resmen yepyeni bir dünyaya ayak basmak gibiydi nereye baksanız çizgiromanlar,figürler,posterler,animelerden fırlamış kızlar.Bu işleri sevmeyen ilgilenmeyen kişiler anlamaz ama zaten bu satırları hala okuyorsanız onlardan olmadığınız belli siz benim nasıl hissetiğimi anlamışsınızdır.Neyse konu uzuyor devam edelim.Oraya ilk girişimde 45 dakika bir şey almadan dolaşmıştım.Normal bir dükkan sahibi olsa ne yapar sinirlenip insanı kovalar değil mi ama bakılıcak incelenecek o kadar çok şey vardı ki.Ama bir şey vardi ki o rafın önünden her geçişimde beni kendine çeken kitap Superman Birthright. Kapağıyla,çizimleriyle,herşeyiyle beni kendine çekti ve elimde o kitapla ayrıldım o gün oradan o zamanlar ingilizcede beginnerdan hallice olduğundan konusu hakkında bir fikrim yoktu.Bir başlangıç hikayesi okuyacağımı biliyordum ama bunun 1 sene sonra olacağından haberim yoktu.Ama o hep orada durdu mağrur bir şekilde ayakta durdu bir çok kez resimlerine baktım ama bir kediyi sever gibi(ki kedilerden nefret ederim hayvan sevgim sıfırdır).Neyse yazı erotik bir hikayeye kaymadan kitabın konusuna geçelim.Yazar Mark Waid bildiğimiz süpermen hikayesini 2000 yıllara güncelliyo ama güncellerken smallville gibi işin ucunu kaçırmıyo.12 sayıda konu toparlanıp herkez az çok günümüz süpermenindeki yerlerine yerleşiyorlar.Peki bu çizgiroman sadece konumu muhteşem kılıyor.Tabiki o çizimler olmasa tüm bu hikaye bir hiç olurdu.İlerde Gizli İstilayı (Secret İnvasion) çizicek olan Leinil Francis Yu.Resmen adam döktürmüş.http://theages.superman.nu/ges/birthright/gallery.phpGördüğünüz gibi ne kadar harika olduğunu az biraz da olsa anlatabilmişimdir umarım.Yıllar içinde koleksiyonum büyüdü dolaplara sığmayacak hale geldi ama bu kitap dimdik bir şekilde siz yokken ben vardım dermişçesine dolabın en güzel yerinde durur.Onun yanında ezilmeden durabilecek başka bir kitapsa All Star Superman dir.Ama o başka bir yazının konusu.

1 yorum:

  1. Evet çizgiler başarılı, ama Lu'nun çizimleri Secret Invasion'da daha olgun, şu an sürmekte olan Ultimate Avengers'da ise daha başarısız. Ciddi bir istikrarsızlık var çizerde.

    YanıtlaSil